Flott tur til Baugen skole.

Som en del av Midtsommerdager i Alvdal arrangerte vi en tur til Baugen skole i Vestate. Vi annonserte i forkant at hit kan en gå eller sykle, alternativt kjøre helt frem. De aller fleste kom i bil.

En fin og historisk kveld kveld ved gamle Baugen skule, der Ivar Eggestad har fått liv i bygningen og fortalte om skula’s historie.

Der var et klasserom, og to små leiligheter i bygningen. Elevene gikk sine 3 første skuleår der. Det var flere som kom som hadde gått på skula der, også da den ble nedlagt i 1952. 📖🖋️

Få år etter at skula var lagt ned, startet

Per Eggestad og Arne Flaten en trevarefabrikk der og hadde visstnok nok å gjøre.

Ildsjel Ivar Eggestad har de siste årene brukt mye tid for å samle historie og sette bygningen i stand mest mulig sånn den en gang var.

Koslig at så mange tok turen (omlag 25 stk) og Tusen takk til Ivar og Liv Randi som stilte med formidabel historikk og deilig gjærbakst🍀 Brit Iren Stormoen stilte også med gjærbakst og kaffe. Det som kom inn fra salget gikk til Alvdal Turforening. Tusen takk, midlene merkes «arrangementer».

Som et sjekkpunkt i samling av Trimpoeng har skula og vør et yndet turmål en periode. i våres 🚶‍♂️🚴

Fra det gamle klasse rommet.
Også fra det gamle klasserommet. (Jernsvilla du ser i taket er fra nyere tid.)
Fra «gamle dager».
Slik så det ut i 1952.
Per Gunnar Lien til venstre og Odd Arne Maana til høyre gikk begge på Baugen Skole.
Denne kjøkkeninnredningen ble laget her på «Eggestad og Flaten» snekkerverksted.
Eggestad og Flaten snekkerifabrikk. I drift fra 1952. Her har det vært laget mange flotte ting.
Fra regnskapsbøkene i fabrikken.